۱۲ ایده خلاقانه برای بازاریابی فشن و افزایش فروش

در بازار فشن به روز شلوغ، ممکن است دشوار باشد که برند خود را از برندهای دیگر متمایز کنیم. یکی از بهترین راه های ایجاد بازار  با بازاریابی دیجیتالی است. بازاریابی دیجیتال نه تنها باعث افزایش حضور و فروش برند می شود، بلکه می تواند اطلاع رسانی در مورد برند را افزایش دهد و آن به راحتی قابل ردیابی کند تا بتوانید بازخورد های فوری دریافت و تعیین کنید که آیا تلاشهایتان بخوبی اثرگذار هستند یا نه! ما همچنین متوجه شدیم اثرات طولانی مدت نیز وجود دارد.

هنگامی که به درستی بازاریابی انجام شود، بازاریابی دیجیتالی فشن محصول را در مقابل مخاطبان ایده آل قرار می دهد تا از برند شما آگاه شوند، محصولات خود را خریداری کنند و در نهایتا به سفیر های تجاری تبدیل میشوند.

در اینجا دوازده نمونه از مدل های بازاریابی دیجیتالی است که به برندتان کمک می کند، ذکر میشود:

  1. بازدید کننده خود را با تبلیغات فیس بوک به منظور افزایش تعاملات، هدف گیری مجدد نمایید.

اکثر افراد آماده نیستند بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا بازدید از وب سایت  خریداری کنند. با هدف گیری مجدد ، قادر به رسیدن به همان افرادی هستید که فکر خرید محصول تان را دارند که با تبلیغات، یادآوری مجدد میشود.

می توانید با هدف گیری مجدد بازدید کنندگان خود، با ایجاد فضای سفارش مخاطبین در فیس بوک (فقط با اعلام کدی) آنها را به عنوان بازدیدکنندگان خود بازگردانید، و مخاطبان اینچنینی را هدف قرار دهید و میزان دسترسی به آنها را نیز افزایش دهید.

اگر آنها خرید نکنند، بگذارید بعد از یک هفته تبلیغاتی که تخفیف های اندکی دارند ارسال کنید تا آنها را به تصمیمی ترغیب کند. هدف گیری مجدد افرادی که دیگر خریداران فعال نیستند، راهی فوق العاده برای فروش های دوباره است، در غیر این صورت آنها از رده خریداران شما خارج خواهند شد.

اخیرا تبلیغات فیس بوک برندها را مدیریت کردیم و متوجه شدیم به طور متوسط  ۳۹۸ درصد بازدهی سرمایه داشته ایم، با برخی از هدف گیریهای مجدد کمپین های فیسبوک، تا ۶۶۰ درصد افزایش یافت!

  1. در تعطیلات تبلیغاتی را انجام دهید و توجه بیشتری را جلب کنید تا خریداران بیشتری را آگاه کنید و فروش افزایش یابد.

بسته به زمان در سال، شما می توانید انگیزه های مختلف را برای خریداران فراهم کنید.

یک سری ایمیل برای مشترکین شما با یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی که بر روی تخفیف های ترکیبی تمرکز می کند، ارسال نمایید. به عنوان مثال، شما می توانید ۱۲ روز تخفیف بر روی کالاهای مختلف هر روز اعلام نمایید. روز اول کفش تخفیف داشته باشد، روز دوم لباس و الی آخر. به مشترکان دلیلی برای به اشتراک گذاشتن ایمیلهای تخفیف دار با دوستانشان و در رسانه های اجتماعی اعلام نمایید.

قبل از عید، شما باید عید را در سایت خود تبلیغ کنید و بر روی لباس ها کد تخفیف عیدانه ای را  قرار دهید که موجب تشویق به خرید میشود.

در سال نو، می توانید خلاقیت برای فروشهای جدید با تخفیف ویژه ایجاد کنید مثلا جشن مزه شیرینی باقلوا خرید لباسهای زیر ۵۰ هزار تومان ، براه بیندازید! اگر در زمره برندهای لوکس هستید با سبک جدید و ارزشمند به رقابت بپردازید.

تبلیغ کالاهای تخفیف دار با جفت و جور کردن کالاها و تهیه بسته های فروش، ایجاد کنید مثلا بالاپوش حمام و کلاه حمام یا صندل و شلوارک. یا یک هدیه یا جایزه با خرید بیش از یک مقدار مشخص ارائه دهید.مثلا در صورت خرید ۵۰۰هزار  تومان بسته ای شامل عینک آفتابی، دمپایی، کلاه، و یا کرم ضدآفتاب  که نام تجاری و لوگو خودتان را بر روی آنها زده اید، اهدا کنید. مشتری خوشحال میشود زیرا آنها چیزیهایی را به صورت رایگان دریافت می کنند که هر زمانی از آنها استفاده کنند، برند شما برایشان یادآوری می شود.

توجه: هر فصل مشوقهای تبلیغاتی نیز باید در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.همان مطالبی که در وبلاگتان قرار میدهید در رسانه های اجتماعی  مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر،تلگرام و غیره به اشتراک بگذارید.

 

  1. راهنمایی کردن دیگران در مورد سبکها که چگونه لباس بپوشند و چگونه از کالاهای شما در پوششهای روزمره خود بهره ببرند.

اگر صاحب برندی هستید که انواع مختلفی از اقلام لباس را میفروشید، راهنمایی سبکهای مختلف، در وب سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان و مشترکان بتوانند از مدلهایتان در مورد نحوه پوشیدن لباس ایده بگیرند حتی بتوانند لباسهای مختلف موجود در  کمد لباس خود را ترکیب کنند و بپوشند.

خودتان را فقط به یک مدل راهنمایی محدود نکنید. راهنماهای سبکها را می توان به صورت فصلی (بهار، تابستان، پاییز، زمستان)، برای موارد خاص (عروسی، مهمانی، پیک نیک)، تعطیلات (سال نو، چهارشنبه سوری و…) و موضوعات جالب دیگر: سفر، کار،تعطیلات آخر هفته ، ساحل دریا و غیره تقسیم بندی کرد.

راهنماها می توانند به عنوان یک بخش خاص در وب سایت شما ذکر و در وبلاگ شما گنجانده شوند، که در آن شما می توانید اطلاعات عمیق تر در مورد هر مجموعه راهنمایی ها ارائه کنید. سعی کنید راهنمایی در مورد سبکها را بصورت داستانی به مشتریان خود بیان کنید تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

  1. برای اطلاع رسانی در مورد برندتان و ارتباطات بیشتر جهت افزایش جامعه مرتبط، بسته های پیشنهادی در اینستاگرام قرار دهید.

اگر موردی بسیار محبوبی در فروشگاه خود دارید، جدا آن را بعنوان بسته پیشنهادی اعلام کنید. درمورد این بسته ها در اینستاگرام، فالورها علت خرید آن بسته ها را کامنت میگذارند و سپس سه نفر از دوستان این افراد را که می خواهند این بسته ها را داشته باشند را تگ کنید. (هر کسی که کامنت گذاشت سه تا از دوستانش را تگ کنید.)اعلام بسته های پیشنهادی اینستاگرامی ویژگی منظمی برای برندتان شود که در ابتدای هر ماه موردی جدیدی پیشنهاد کنید. از مزایای مفید “و / یا “هشتگ ها برای قابل تشخیص شدن  بسته های پیشنهادی بهترین بهره را ببرید. هشتگی مخصوص فقط برای بسته های پیشنهادی بگذارید.

این فعالیت در اینستاگرام فالورها را افزایش میدهد و اطلاع رسانی در مورد برند در میان استفاده کنندگان اینستاگرام  زیاد میشود.

 

  1. با افراد در حوزه کاری خود کار کنید تا بتوانید به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید،و هویت اجتماعی و سطح کاری منحصر به فردی کسب کنید.

برای عالی بودن در مقابل مخاطبان ایده آلیسم، با یک ویلوگرام مد و یا وبلاگ نویس محبوب و معروف که در حال حاضر توسط افرادی که برندتان را دوست دارند پیگیری میشوند، کار کنید. کسانی که مخاطبان زیادی دارند، اعتباری برای خود ساخته اند و مورد احترام خوانندگان نیز  باشند. اگر آنها اعلام نظر و بررسی یا حتی پوشیدن محصولات شما را بپوشند، تاثیر بسیار زیادی خواهند داشت.

می توانید با کار در مورد کمپین و برنامه ای خاص، مطالبی تهیه کنید یا حتی با محصول شما عکس داشته هستند. نفوذ و خلاقیت آنها بر محصولات شما تاثیر بسزایی میگذارد و تعامل و فروشتان را عالی خواهد کرد.

کار با وبلاگ نویسان دو دستاورد عظیم دارد: با مخاطبان جدیدی روبرو میشوید  و اگر فرد تاثیرگذار خوبی را انتخاب کنید، در واقع با مشتریان جدید روبرو خواهید شد علاوه بر آن وبلاگ نویس موجب تهیه مطالب خوبی خواهد شد. بسته به سطح همکاری، محتوای سفارشی در وبلاگ و کانال های اجتماعی خودشان به اشتراک می گذارند و برندتان همچنین می تواند از محتوایی که آنها تولید کردند، استفاده کنید.

هنگام همکاری با یک وبلاگ نویس، شما همچنین می توانید تبلیغات فیس بوک با عکس های وبلاگ نویسان ارسال کنید تا ترافیکی راه اندازی کنید، و توجهات زیادی بر روی  محصولات خود دریافت کنید. ( قبل از ارسال تصاویر یا آرم آنها ،توافقنامه امضاء کنید.)

نکته: هنگام کار با وبلاگ نویسی،اساسنامه ای در مورد برندتان ارایه کنید و از آن طریق راهنمایی بیشتری از برندتان به آنها بدهید تا بتوانند محتوای مورد نظرتان را ایجاد کنند.

 

  1. از هر مشترک جدید ایمیلی، درخواست کنید تا اینستاگرام شما را فالو کنند.

ایمیل های جدیدی که در آنها از مشترکین بابت بودنشان تشکر میکنید، ارسال نمایید و آنها را برای فالو کردن اینستاگرامتان بابت الهام از سبکها و مدلها تشویق نمایید.

آنها را تشویق کنید که نه تنها شما را فالو کنند، بلکه عکس های برندتان را که با استفاده از یک هشتگ خاص که ارائه کرده اید ، را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب شما می توانید تصاویر خود را با مشتریان جدیدی،به اشتراک بگذارید و موجب افزایش وفاداری مشتریان به برندتان و فضای بهره مندی شخصی برای برندتان ایجاد نمایید.

 

  1. راهنمای خرید سالانه برای وقایع زندگی خریداران ایده آل تهیه کنید تا الهام بخش خرید آنان باشد.

بسته به نوع فروشگاه تجارت الکترونیک و خریداران ایده آل تان، راهنمایی برای هدایای در زندگی تهیه کنید. مردم فقط برای سال نو هدیه خریداری نمیخرند،با هوشمندی و خلاقیت محصولات خود را با بعنوان هدیه برای روز مادر، روز پدر،فارغ التحصیلی، روز ولنتاین، ازدواج، سالگرد، کادو برای کودکان و غیره تبلیغ کنید.

راهنمای هدایا را در وب سایت خودتان دردسترس قراردهید و می توان در ایمیل های هدف داری به مشتریان ارسال شود. همچنین می توانید راهنمای هدایا را در تمام رسانه های اجتماعی (با تصاویر محصولاتتون) قرار دهید.

راهنمای هدایا مجموعه ای از اقلام است که در فروشگاه خود به فروش می رسانید و برای دسته خاص بعنوان هدیه، مناسب می باشد. مثلا؛ برای روز مادر اگر برند شما آیتم های زنانه را به فروش می رساند، می توانید مجموعه ای از هدایای عالی را برای مادران پیشنهاد کنید. یک صفحه ای در وب سایت خود به نام لیست اقلام قابل خریداری ایجاد کنید.همچنین می توانید  کتاب الکترونیکی دیجیتالی که بصورت مجله ای بنام راهنما هدایا ایجاد کنید.پیوندهایی از کتاب الکترونیکی تان برای فروشگاه تجارت الکترونیکی خود اضافه کنید تا بتوانند محصولات را خریداری کنند.

 

  1. مخاطبان خود را درگیر ایجاد روابطی در مورد برند خود کنید.

مخاطبان خود را تشویق کنید تا محتوا برندتان را بر اساس ارزش های تجاری برای تقویت تعامل و افزایش آن ارزش ها، به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، می توانید مسابقه ای در فیس بوک و اینستاگرام برگزار کنید و از مشترکین خود بخواهید عکسی از بعضی کالاها که ارزشهای برند شما را نشان میدهد، را به اشتراک بگذارند.

هنگامی که مشترکین شما محتوا را برای برندتان ایجاد کردند، عکس های به اشتراک گذاشته شده را به عنوان پست در وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنید. عکس هایی در وب سایت خود، همراه با توضیحات و لینک هایی برای خرید اقلام به اشتراک بگذارید تا مشتریانتان با ارسال لینک به دوستانشان،موجب افزایش مشتریان برندتان شود.

 

  1. روز تولد مشتریان را برای ایجاد وفاداری به برند، بدانید و یاداوری کنید.

به مشتریان کارت تولدت مبارک بهمراه کوپن کد داری برای هدیه تولدشان از طریق ایمیل ارسال کنید. مثلا “تولدت مبارک سارا، این هدیه تولد ماست! از آن لذت ببرید!”

توسط ایمیل به طور منظم مشتریان را با فروشها و تخفیفات و حتی محصولات جدید آگاه کنید. مردم دوست دارند پست الکترونیکی دریافت کنند و به این معنی است که شما کار مورد دلخواه مردم را در دنیای دیجیتال انجام میدهید. این امر اطلاع رسانی در مورد برند را افزایش خواهد داد و وفاداری ایجاد خواهد کرد. اما شما همیشه باید فعالیت غیر دیجیتال خود را به دیجیتال متصل کنید تا بتوانید کارهایتان را انجام دهید. به عنوان مثال، یک کد به مشتریان دردسترس توسط نامه ،ارسال کنید. به این ترتیب می توانید فعالیت های آفلاین را نیز پیگیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که پیام های تبلیغاتیتان به مخاطبین در همه جا ارسال میشود – از کانال های آفلاین و آنلاین بصورت کاملا یکپارچه بهره مند شوید.

 

  1. یک وبلاگ را راه اندازی کنید یا اگر آن را دارید، ادامه دهید.

از طریق وبلاگ، اطلاعات ارزشمند خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

پست های وبلاگ باید به طور مرتب منتشر شوند (روزخاص یا روزهای خاصی در هفته)، بنابراین خوانندگان شما می دانند چه زمانی وبلاگ را بازدید کنند، مطالب نیز باید از نظر بصری جالب و به طور کلی کمتر از ۵۰۰ کلمه باشند. کوتاه، شیرین و شفاف همان چیزهایی که بیشتر خوانندگان این روزها در پی آنها هستند. زمان هایی وجود دارد که استراتژی بازاریابی آنلاین دیجیتال شما نیاز به یک پست طولانی (۱۵۰۰-۲۰۰۰ کلمه) با عکس های متعدد و شاید حتی یک ویدیو داشته باشد.

پستهای طولانی تر وبلاگها برای راهنمایی  و مرجع بودن عالی هستند. بیایید بگوییم شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک که متخصص در کمپینگ هستید.می توانید یک پست وبلاگ ایجاد کنید که جزئیات بهترین مکان های کمپینگ در ایران با انواع راهنمایی ها در گردشها، فعالیت ها و بهترین زمان سال برای بازدید را داشته باشد. منبع مرجعی خواهید شد که مشتریان، شما را دوست خواهند داشت و این منوط به محصولاتی است که می فروشید، دارد.وبلاگ های برندها به عنوان راهی برای تبلیغات محصولات هستند، به مشتریان اجازه می دهند تا بدانند برند آنها چیست و از طریق وبلاگ به آنها مشاوره میدهند. شما می توانید وبلاگ خود را با نوشتن درباره چگونگی ایجاد محصولات خود از طراحی تا تولید یا نحوه انتخاب محصولات در مجموعه های خود، بیان کنید حتی میتوانید در مورد روند فعلی و ویژگی های خاص برندتان مطلب بگذارید. محصولات محبوب خود را، با سبک خاصتان برای علاقمند کردن مشتریان ست کنید و نحوه ست کردن محصولات مختلف فروشگاه تان را بیان کنید.

مثال خوبی از برندی برایتان میاورم. آنها می خواستند داستان برند خود را به صورت سرمقاله ای بنویسند. نویسنده سرمقاله یک تیم تشکیل داد که بر روی وبلاگ آنها تمرکز داشت که بیانگر همه چیزهایی از قبیل طرح، طراح، نویسنده، هنرمند و غیره بود که برای آن برند الهام بخش و سرگرم کننده و خلاقانه می بود. وبلاگ خیلی درباره خود برند مطلب نداشت، بلکه درباره سایر مواردی که برند را احاطه کرده و چیزیهایی  که منحصر به فرد برند بود،قرار داشت. برند و نویسنده مقاله با هم کار کردند تا وبلاگ و تجارت را ارتقا دهند. آنها مطالبی از تجربیات خرید آوردند تا مشتری آنها بتواند با استفاده از  جستجوی محصولات برند و تجربه های خرید دیگران،محصولات را بهتر بررسی کنند و ارتباط با برند بگیرند.

 

  1. خریداران بالقوه که فعلا آمادگی خرید ندارند، تبدیل به مشتریان آینده نمایید.

افرادی که به فروشگاه شما می آید همیشه آماده برای خرید نیستند. اطمینان حاصل کنید که آدرس ایمیل آنها را یادداشت کرده باشید و یک سری ایمیل های خودکار با مطالب جدید را  ارسال نمایید. شما از رفتار مشتریان یاد خواهید گرفت که چه تعداد ایمیل ارسالی به افراد ، آنها را تبدیل  به یک مشتری میکند. شما یاد می گیرید کدام محصولات را مشتریان ترجیح می دهند، حتی به تعداد کلیکهایی که بر روی ایمیل ها و تعداد روزها و زمانی که آنها ایمیل های خود را باز کنند، اگاه میشوید.

نکته: اگر از HubSpot استفاده می کنید، آن را به وب سایت تجارت الکترونیک متصل کرده و ایمیل های را براساس صفحاتی که در سایت  مشاهده میکنند یا چیزهایی که آنها می خواستند ولی خریداری نمی کنند، ارسال کنید.

 

  1. جهت یادآوری به افرادی که اقلامی را در سبد خرید شان قرار داده اند، برای افزایش تعاملات، ایمیل ارسال کنید.

به افرادی که در سبد خرید خود ،محصولاتی را وارد کرده و سپس همه چیز را  فراموش  میکنند بابت یادآوری تکمیل خریدشان ایمیلی ارسال شود. ایمیل را روز بعدی، هفته بعدی، و سپس شاید ماه بعدی ارسال کنید حتی همراه با کد تخفیف دار برای تشویق خرید.

برای ارسال ایمیل های یادآوری، بازدیدکنندگان وب سایت شما باید یک حساب کاربری داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که برای بازدیدکنندگان ایجاد حساب کاربری در وبسایت بسیار آسان باشد.

بازاریابی دیجیتال می تواند یک روش نسبتا آسان و سرگرم کننده برای افزایش اطلاع رسانی در مورد برند و فروش تان باشد. در حالی که لازم نیست که از تمام دوازده تاکتیک که در اینجا ذکر کردیم استفاده کنید، احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که با هر یک به صورت جداگانه میزان فروش، اطلاع رسانی درمورد برند یا تعداد افراد جامعه خود را افزایش خواهید داد. هر چه بیشتر از این موارد را استفاده کنید، دردسترس بودن نام برندتان و محصولات قوی تر خواهد شد.

نوشته ۱۲ ایده خلاقانه برای بازاریابی فشن و افزایش فروش اولین بار در مجله اینترنتی مد و سبک زندگی پوشانیک. پدیدار شد.