ده نکته برای شروع تجارت موفق طراحی فشن

استعدادتان بابت طراحی محصولات فشن قابل تقدیر است. اما اشتیاق شما به کسب و کار سودآور چیز دیگری است که باید بیشتر یاد بگیرید. بدون شک، انجام یک کسب و کار با خطرات خاص خود همراه است که پول و زمان ،سرمایه گذاری می کنید. با این حال، از آنجا که تقاضا برای اقلام مد بیشتر از همیشه است. کسب و کار طراحی مد می تواند در کوتاه مدت بسوی موفقیت رشد کند‌.
دامنه وسیعی برای رشد در صنعت مد و کسب و کار وجود دارد. با توجه به برآورد بازار جهانی پوشاک، به تنهایی به ارزش ۳ تریلیون دلار است و در حال رشد ۲ درصد در سال است. صنعت مد از چندین قسمت از جمله لباس زنانه، لباس مردانه، لباس کودکان، کالاهای لوکس، کفش ورزشی و لباس عروس تشکیل شده است.
از این آمار واضح است که تقاضا برای هر نوع اقلام مد که تولید و فروش می کنید بالاتر خواهد بود. در حال حاضر به عنوان یک بازرگان به بررسی فرصت ها در بازار و تبدیل آنها به یک کسب و کار موفق می پردازیم.

در اینجا ۱۰ نکات برتر برای شروع کسب و کار طراحی مد موفق بیان شده است:

۱٫ مانند یک کارآفرین فکر کنید

برای ساخت یک کسب و کار مد، باید مانند یک کارآفرین فکر کنید و رفتار کنید. شما باید از استودیوی طراحی خود بیرون بیایید، با افرادی که کسب و کار را می شناسند دیدار کنید و از تجربه آنها بهره مند شوید. چگونگی پیشبرد کسب و کار را بیابید. ارتباطات وسیعی با طیف گسترده ای از افراد مختلف از قبیل تولید کنندگان، سرمایه گذاران و خریداران ایجاد کنید.

۲ .بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند

بدون دانستن اهداف مشتریان، نمیتوانید به راحتی هنگام شروع کسب و کار مد، به طور معناداری، حرکت کنید. به یاد داشته باشید که صنعت مد و بازارش گسترده است و شامل بخش وسیعی از جمعیت از هر سنی و علایقی است.اطلاع از اینکه دقیقا مشتریانتان چه کسانی هستند و انجام برخی تحقیقات درمورد دانستن اینکه مردم به چه رنگ ها، سبک ها، طرح ها، و غیره، در این روزها تمایل دارند و توان مالی خرید مشتریان چقدر است. پاسخ به اینگونه سوالات برای تهیه پروفایلی قابل اعتماد از مشتریان میباشد.

پس از گرفتن بسیاری از جزئیات مهم در مورد مخاطبان، می توانید دیدگاههای آنان را در طراحی گرافیکی محصولات و عناصر تبلیغاتی خود ، بهره مند شوید. به عنوان مثال، طراحی بنر خلاقانه داشته باشید که برخی نیازهای مشتریان را بر اساس تحقیقات صورت گرفته، برطرف کند.

۳٫کسب و کار کوچک با یک محصول شروع کنید

یکی از نکات مهم در نظر گرفتن این است که فقط با یک محصول مد شروع شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک در بسیاری از خطوط تولید کار می کنند. اما این یک استراتژی خوب نیست زیرا میزان زیادی زمان، پول و مدیریت کارکنان و سایر موارد را شامل می شود. در عوض، با یک خط محصول شروع کنید. سپس، آن محصول را توسعه دهید تا مردم به طراحی آن ایمان پیدا کنند.

۴٫ قیمت گذاری مناسب انجام دهید.

یکی دیگر از جنبه های یک کسب و کار مد موفق ،قیمت گذاری مناسب است.مبلغی را که مشتری هدف مایل به پرداخت می باشند را بیابید. سپس، بهای تمام شده مواد خام و تولید را محاسبه کنید. به این ترتیب، مبالغ را بین بالاترین مبلغ که مشتریان می توانند برای محصول مد پرداخت کنند و همچنین هزینه های کلی تولید خود، برآورد نمایید و سپس قیمت گذاری کنید. اطمینان حاصل نمایید که قیمت تعیین شده به شما سود مناسبی می دهد.

۵٫ همه چیز را در یک وب سایت قرار دهید

مردم از وب برای جستجو و خرید و انتخاب محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. بیشتر مشتریان بالقوه، آنلاین جستجو می کنند و سپس تصمیم خرید می گیرند. بنابراین وب سایت برای موفقیت شما بسیار مهم است.
با این حال، فقط وب سایتهای کاربر پسند برای کسب و کارها فعال میباشند. طراحی سایت مد نیز یک تجارت الکترونیک است که امکانات ویژه ای برای خرید آنلاین مشتریان میدهد.

۶٫ داشتن چشم اندازی برای هویت نام تجاری

چشم اندازتان برای پیشرفت شرکت و موقعیت آن در بازار باید برای شما و کارکنان روشن باشد. این کمک در ساختن یک هویت نام تجاری متفاوت و منحصر به فرد با رقبای شما میکند. به این معنی است که شما به عنوان یک طراح مد روز جوان، باید بدانید دقیقا چه کاری انجام می دهید. از ابتدا بدانید که چرا می خواهید کسب و کاری را آغاز کنید.باید پیامی را از طریق محصولات مدتان به دیگران، انتقال دهید.
توجه داشته باشید که طرح آرم مد الهام بخش ،در ایجاد هویت نام تجاری است. لوگو دارای عناصر مختلفی مانند رنگ، فونت، نمادها و تصاویری است که پیامتان را بابت کسب و کار انتقال می دهند.

۷٫ تبلیغ نام تجاریتان در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک رسانه قدرتمند هستند. اکثریت مخاطبان هدف کسب و کار مد، در کانال های مختلف اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام هستند. بدون قرار دادن نام تجاری خود در طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی، نمی توانید به انجام یک کسب و کار موفق فکر کنید. بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای دسترسی بیشتر به مصرف کنندگان، مهم است.

۸٫ توزیع تراکت و بروشور

یکی از راه های موثر برای افزایش مشتری بر اساس کسب و کار طراحی مد، پخش برگه های تبلیغاتی و بروشور است. تراکت ها معمولا بازاریابی کوچکی هستند که شامل یک برگ با محتوا کارتان می باشد. شما می توانید آنها را در کنار جاده به مردم برای آگاه کردنشان در مورد شرکت تان توزیع کنید.
بروشورها جزواتی کوچک هستند که جزئیات زیادی از کسب و کار شما را همراه با تصاویر محصول و متن ارائه می دهند. اگر طراحی بروشور مرتب، مدرن و زیبا باشد، مردم به راحتی به طرفداران کسب و کارتان تبدیل می شوند.

۹٫ برخورد مناسب با چالش های تولید

کسب و کارهای کوچک برای چالش های مرتبط با تولید باید آمادگی مواجه داشته باشند. هنگام شروع کسب و کار طراحی مد، فقط مقادیر کمی سفارش بگیرید. از طرفی ملزم به پرداخت های سر وقت به تولید کنندگان هستید، در حالی که دریافتتان در زمان مقرر از خرده فروشان صورت نمیگیرد. آماده باشید تا با چنین چالشی مواجه شوید.
برای اجرای یک کسب و کار با موفقیت، اطمینان حاصل کنید که شرکتتان از نظر مالی روش صحیحی را مد نظر دارد. بودجه کافی برای تامین نیازهای تجاری روزمره و هزینه های دیگر برای چندین ماه داشته باشید. به یاد داشته باشید که در کارتان ممکن است به علت مشکلات زیادی مانند عدم پرداختن به موقع پول، نتوانید درآمد کسب کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که جریان پول نقدتان قوی باشد.

۱۰٫ دریافت بازخورد و پیشرفت به موقع

در کسب و کارتان رکود نکنید. در عوض، تمام مسیرهای حرکت بهبودی و پیشرفت را بسوی ارتقای سطح مدتان به سطح رقابتی برسانید. برای آن، بازخورد از مشتریانتان دریافت کنید و پیشنهادات سازنده خود را برای پیشرفت کسب و کار خود پیاده کنید.
جمع بندی؛ در مورد محصولات مدی که می خواهید تولید و فروش کنید، بیشتر اطلاعات داشته باشید. مشتریان هدف خود را بشناسید و به اندازه کافی بودجه داشته باشید تا کسب و کار خود را به سهولت برای چندین ماه حداقل قبل از اینکه به سود دست پیدا کنید، بتوانید ادامه دهید. هویت نام تجاری خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و از هر رسانه تبلیغاتی مناسب برای تبلیغ نام تجاری خود استفاده کنید.

نوشته ده نکته برای شروع تجارت موفق طراحی فشن اولین بار در مجله اینترنتی مد و سبک زندگی پوشانیک. پدیدار شد.