همبستگی بین موسیقی و گرایشهای فشن

سبکهایی وجود دارند که با الهام گرفتن از نوازنده های مورد علاقه اشان، بوجود می آیند.
تلاقی واضحی بین فرهنگ موسیقی و گرایش مد وجود دارد. موسیقیدانان محبوب اغلب تمایل دارند که دوستارانشان ،گرایشهای خاصشان را داشته باشند. طرفداران موسیقی دوست دارند تا خواننده پاپ، رپ و ستارگان راک مورد علاقه اشان را تقلید کنند. وقتی سبک خاصی برای خود ایجاد می کنید که از نوازندگان مورد علاقه تان الهام گرفته اید، از آن لذت میبرید و برایتان شادی آور میشود.

سبکهای متمایز نوازندگان

نوازندگان اغلب سبکهای متمایزی را برای خودشان اختصاص میدهند. آنها تاکید دارند که بطور واضح با دیگر گروه ها فرق داشته باشند و اساسا دنبال ثبت اثری از خود هستند. این به طور گسترده ای ضروری است، که نوازندگان سبک بسیار مشخص و خاص خود را خلق کنند. البته این سبک منحصر به فرد باعث می شود که نوازندگان ویژه شوند .وقتی موسیقی را پیگیری و دنبال میکنید، مطمئنا، چه علاقه مند باشید یا نباشید بعنوان سبکی برای خودتان مد نظر خواهید گرفت.این تکنیک، بازاریابی عالی است.
مسیله بسیار جالب دیدگاههای فشن در مورد نوازندگان به این است که، طرفداران احتمالا موسیقی خودشان را بیشتر تجزیه و تحلیل خواهند کرد. هر نسل با موسیقی و نوازندگان خود رو به رو است. مدونا، مایکل جکسون، ویتنی هوستون، دیوید بووی، و دیگر موسیقی کاران موج جدیدی برای دهه ۸۰ ایجاد کردند که فشن دهه ۸۰ را نیز بوجود آوردند. فشن دهه ۹۰ الهام گرفته از ترکیبی از رپرها، گروه های گرانج، جینت جکسون و دیگر هنرمندان پاپ بود.
دهه ۲۰۰۰ توسط بریتنی اسپیرز، بیانسه، گروه های راک آلترنتیو و بسیاری دیگر از نوازندگان با سبک خود ،فشن را تحت سلطه قرار دادند. جاستین بیبر، سلنا گومز، و سایر نوازندگان امروزی، الهام بخش مد روز هستند.

تبلیغات محصولات فشن با افراد فعال در زمینه موسیقی

همبستگی بین فرهنگ موسیقی و گرایشهای فشن، باعث شده است تا برند های فشن از خوانندگان بپرسند آیا می توانند محصولات آنها را بپوشند یا خیر. از بسیاری از خوانندگان خواسته می شود که انواع لباس، لوازم آرایش، کیف، کفش های ورزشی زنانه، کفش های ورزشی مردانه، کلاه، زیور آلات آنها را استفاده کنند. گاهی اوقات به خوانندگان مبالغی پرداخت می شود تا با پوشیدن آنها ،محصولات را تبلیغ کنند.
بعضی ها هم پرداختی را قبول نمی کنند، زیرا علاقه مند به پوشیدن آن پوشاک هستند یا احساس راحتی با آن دارند . برندهای فشن، می دانند که با پوشیدن لباس و زیورآلات آنها توسط یک خواننده معروف ، توجه بسیار زیادی را به خود اختصاص خواهند داد. آنها می دانند با این روش تبلیغ عالی برای محصولات است و در بالا رفتن فروش آنها نقش بزرگی خواهند داشت. برندهای فشن و دیگر شرکت ها همچنین از ویدیو کلیپهای موسیقی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند.
گاهی اوقات به هنرمندان پرداختهایی میشود تا در ویدیو کلیپهای موسیقیهای خود از برندهای فشن خاص یا از محصولی خاصی استفاده کنند. بخشی از ارتباط بین موسیقی و گرایشهای فشن قطعا به دلیل تکنیک های تبلیغاتی شرکت های پوشاک و دیگر شرکت ها است‌

با موسیقی احساس گریز از خود و رهایی را تجربه کردن

پاسخ به این که چرا بین موسیقی و گرایشهای مد همبستگی مشخصی وجود دارد،در حقیقت این میباشد که موسیقی حس رهایی و در گریز بودن را میدهد. موسیقی چیزی است که ما در رقص ها، کلاپ ها، بار ها، در طول تمرینات، در تلویزیون ، در ساعات کار، در ماشین و برای اوقات فراغت گوش می دهیم. موسیقی باعث می شود که ما برای مدتی، همه چیز را فراموش کنیم. یا می تواند آن موسیقی بیانگر وقایع زندگی ما باشد‌.و یا می توان کمکی برای افزایش توجه و تمرکزمان شود. خواننده رپ و موسیقیدان بنام جاستین تیمبرلیک اظهار داشته است که او دلیل ارتباط بین موسیقی و فشن را اینگونه میداند: “من فکر می کنم همه ما می خواهیم مانند ستاره های راک لباس بپوشیم.” مردم از طریق گوش دادن به سبک موسیقی نوازنده مورد علاقه خود و پوشیدن به سبک آنها احساس گریز از خود و رهایی را تجربه میکنند.

نوشته همبستگی بین موسیقی و گرایشهای فشن اولین بار در مجله اینترنتی مد و سبک زندگی پوشانیک. پدیدار شد.